vineri, 16 ianuarie 2015

Agaev: Crescătorii de animale calculează pierderile


 Foto: agroacadem.ru
„Este regretabil, dar noi pur și simplu sîntem impuși să ne închidem afacerile, să ne luăm familia și să plecăm unde ne vor duce ochii. Însă eu doresc să-mi cresc copiii și nepoții în patria mea”, a recunoscut cu amar, pentru NOI.md, președintele Asociației Crescătorilor de Animale din Moldova, Radj Agaev.

Interlocutorul s-a referit la ceea ce se întîmplă cu moneda națională. „Un exemplu simplu: pentru a procura o vacă de rasă de peste hotare eu trebuie să cumpăr la bancă 2000 de euro, iar cursul monedei unice europene a crescut în scurt timp cu 4 lei. Astfel, pe loc gol înregistrez pierderi de 8 mii de lei. Totodată, subvențiile statului la importul de animale rămîn aceleași – 60 de lei pentru 1 kg de carne vie. Intenționam să cumpăr în acest an pînă la 200 de capete de animale”.

„De menționat că deprecierea leului nu duce la majorarea prețului la viței și vacile fătătoare, pe care nu le pot vinde mai scump decît prețurile de pe piață. Mai adăugați și motorina scumpă, pe care de mai mulți ani solicităm Guvernului să o putem importa singuri, dar fără succes. Își bat joc de noi deschis, or, prețurile la petrol pe piețele internaționale s-au redus considerabil, iar la noi motorina s-a ieftinit tocmai cu 15 bănuți”, a menționat antreprenorul.

„Am sperat la creditul polonez, am pregătit documentele necesare pentru 830 de mii de euro, cu care dorim să cumpărăm tehnica necesară, utilajul și vaci de rasă. Însă acum să nu ajungem cumva în situația în care polonezii vor refuza în genere să ne ajute financiar”, a continuat fermierul.

„Am vorbit acum despre problemele personale, însă ele sînt aceleași pentru întreaga ramură zootehnică”, a conchis Agaev.

În prezent, în Moldova se înregistrează circa 200 de mii de capete de vite cornute mari (în mare parte în gospodăriile particulare), cu 50% mai puțin decît în anul 2000.

0 commenti:

Trimiteți un comentariu

Cuvinte neplacute si murdare vor fi sterse .