sâmbătă, 3 mai 2014

Obama și Merkel anunță noi sancțiuni împotriva Rusiei

Președintele SUA, Barack Obama, și Cancelarul German, Angela Merkel, au susținut, vineri, o conferință de presă comună, la Washington. Cei doi au avut o întâlnire în Biroul Oval și au discutat despre situația din Ucraina și cooperarea dintre cele două state.

 „În această dimineață, am căzut de acord să continuăm cooperarea noastră tehnică, să continuăm parteneriatul, am discutat problema energiei. Am discutat problema din Iran și din Siria. Cel mai mult am discutat despre ce se întâmplă în Ucraina. Angela, îți mulțumesc că ai avut o voce atât de puternică, pentru a critica Rusia. Suntem uniți în sancțiunile aplicate Rusiei, suntem uniți în sprijinul nostru pentru Ucraina, inclusiv pentru ajutorarea economiei țării.

Guvernul ucrainean are dreptul să își apere teritoriul, iar Rusia trebuie să își flosească influența, pentru a-i dezarma pe proruși. Suntem uniți, în continuare, în ce privește situația reținerii reprezentanților OSCE, iar Rusia trebuie să ia măsuri pentru eliberarea lor. Trebuie să vedem o rezolvare diplomatică a crizei, dacă nu, vor fi alte sancțiuni. Investiții de 100 de miliarde de dolari vor părăsi Rusia anul acesta, avem mai multe unelte, inclusiv sancțiuni care vor afecta sectorul economic și am vorbit cu partenerii europeni, pentru a le aplica. Rusia trebuie să știe că, dacă va continua aceste acțiuni, va înfrunta sancțiunile, dar calea cea mai bună este cea diplomatică. Guvernul din Kiev a respectat toate angajamentele, așa că Rusia trebuie să facă acest lucru. Următorul pas va fi plicarea unor sancțiuni mai grele.

Dacă vedem că destabilizarea continuă, astfel încât va împiedica alegerile din 25 mai, vom continua cu sancțiunile. Scopul nu este să pedepsim Rusia, ci să le dăm ocazia să facă alegerea bună. Și cu UE trebuie să existe alte negocieri, unele țări sunt mai vulnerabile față de Rusia, dar toate au fost de acord că Rusia a încălcat legile internaționale, teritoriul unei țări, și toți am fost de acord asupra acestui lucru", declarat Barack Obama, în cadrul unei conferințe de presă, susținută împreună cu Angela Merkel. „Cred că prioritatea noastră este situația din Ucraina și parteneriatul trans-atlantic, este important că pașii pe care i-am luat până acum, i-am luat împreună.

Ce s-a întâmplat în Ucraina și în Crimeea ne-a obligat să reacționăm. Oamenii din Ucraina pot decide pentru ei. Împreună cu OSCE, vom face tot ce putem pentru ca Rusia să facă pașii necesari pentru a aduce stabilitatea în Ucraina. 25 mai este aproape, trebuie să găsim o cale diplomatică, există o rezolvare, depinde de Rusia. Am vorbit și despre serviciile de securitate. Am avut mereu o cooperare bună cu SUA în acest sens", a declarat și Angela Merkel.