Sturza: Permiteți-mi să vă spun, dragi români, că nu e așa


Foto: ipn.md

Ex-prim-ministrul
moldovean Ion Sturza, astăzi om de afaceri în România, a postat în
rețelele sociale o critică ironică referitoare la calculele
economiștilor români privind costurile suportate de România în cazul
unirii cu Republica Moldova, informează NOI.md.

La începutul
carierei mele, în anii '80, am activat o perioadă scurtă de timp la
Institutul de Planificare. Eram responsabil de prognoza de dezvoltare
economică a RSS Moldovenești pînă în anul 2000. Cum o realizam pe
aceasta? Simplu, prin metoda extrapolării. Luam baza de date (statistica
sovietică) și o extindeam imaginar, pe placul meu. Aveam eu dispoziție
bună – și ritmul era alert, dacă nu – nu. Statistici, metodologii,
analize, baze de date solide – nimic din astea. Doar imaginația unui
tînăr „cercetător”. Culmea, eforturile mele erau validate și aprobate la
cele mai înalte foruri de partid – conferințe, congrese etc.

Cam
așa se întîmplă și cu „analizele” oferite de un redutabil ziar de la
București, care ne informează bombastic că o eventuală „cădere a zidului
de pe Prut” (similară celui berlinez), ar costa România nici mai mult,
nici mai puțin 200 (două sute!) de miliarde de dolari.

Impresionant
și chiar înspăimîntător pentru frați, nu-i așa? O analiză de tipul
Gosplan-ului sovietic, lipsită de bun simț și de perceperea realității,
dragi tovarăși. O estimare care denotă o mare aroganță a unora de la
București, care n-au trecut Prutul niciodată în viața lor, dar care
consideră Moldova de azi un pămînt al nimănui, fără curent electric,
telefonie mobilă, apă potabilă etc. Cu milioane de sărăntoci gata să se
înfigă în trupul Țării…

Permiteți-mi să vă spun, dragi români, că nu este așa. Pentru a vă convinge, nu aveți decît să treceți Prutul.
P.S. De-ar trece odată alegerile, cumpăna inevitabilă…

Nu că aș fi eu mare unionist, mai degrabă – realist. Dar cu așa „analize”, zidul peste Prut va sta veșnic...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cuvinte neplacute si murdare vor fi sterse .

Postări populare

Ultimele comentarii