A fost lansat programul „Guvernul fără hîrtie”. Vezi ce reprezintă

Foto: tmrdirect.com

Corespondenţa oficială a opt instituții din gestiunea Guvernului se va face în format electronic, începînd cu luna martie curent.
Ieri, Executivul a lansat programul de pilotare a Sistemului Informatic de Gestiune a Documentelor şi Înregistrărilor în Autorităţile Publice Centrale – SIGEDIA.

Astfel, începînd cu săptămîna curentă şi pînă la sfîrşitul lunii februarie, Cancelaria de Stat, Ministerul Justiţiei, Ministerul Educaţiei, Ministerul Economiei, Ministerul Finanţelor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor, Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi Ministerul Afacerilor Interne vor participa la implementarea SIGEDIA.

În perioada imediat următoare, programul SIGEDIA va fi aplicat în restul ministerelor şi instituţiilor autorităţilor publice centrale.

Potrivit biroului de comunicare şi relaţii cu presa al Guvernului, SIGEDIA, care mai este numit și „Guvern fără hîrtie”, va contribui la modernizarea serviciului public.

„Astfel acesta va permite organizarea, accesul, controlul şi publicarea documentelor şi a informaţiilor autorităţilor publice centrale într-un mod rapid, uşor şi precis. Totodată, aplicarea acestui program va diminua costurile administrative cu aproximativ 13 milioane de lei. SIGEDIA va eficientiza procesul de corespondenţă, reducînd durata acestuia de la cîteva zile, în cazul suportului pe hîrtie, la cîteva secunde, în cadrul sistemului informatic de gestionare a documentelor”, se menționează într-un comunicat de presă al Guvernului.

Conform unor estimări, Guvernul Republicii Moldova produce anual între 200-500 de mii de documente, echivalentul a aproximativ 238 de tone de hîrtie.
 
Sursa: noi.md

Postări populare

Ultimele comentarii